Met een ticketlimiet zorg je ervoor dat er een maximum aantal tickets voor je evenement verkocht kunnen worden. Wanneer dit limiet bereikt wordt, sluit automatisch de ticket verkoop. Er zijn verschillende manieren hoe je een ticket limiet kan instellen.
Algemeen evenement ticketlimiet
Een algemeen ticket limiet geldt over alle ingestelde tickets-types van het evenement, tenzij je bij een ticket-type een specifiek limiet hebt ingesteld (zie volgende hoofdstuk).
Wanneer het aantal verkochte tickets van al deze ticket types samen, het limiet bereikt is, zullen de ticket types de status uitverkocht krijgen.
Voorbeeld: je hebt een evenement ticketlimiet van 50 ingesteld. En je hebt twee ticket types aangemaakt: 'Early Bird' en 'Regular Bird'. Wanneer je 10 Early Birds en 40 Regular Birds tickets verkocht hebt, zullen deze ticket types op uitverkocht komen te staan.
Stel voor je evenement een algemeen ticketlimiet in.
- Ga naar het betreffede evenement
- Klik op tabblad 'Tickets'
- Klik op de knop 'Wijzig ticket limieten'
- In het veld 'Maximaal aantal tickets' kan je een limiet instellen.
Wanneer je een nieuw ticket type aanmaakt (via de knop 'Ticket toevoegen') klik je bij het veld 'Maximaal aantal tickets' op het vinkje 'Evenement limiet'.
Ticketlimiet per ticket type
Een andere manier is om per ticket type een limiet in te stellen. Wanneer het aantal verkochten tickets van een specifiek ticket type het limiet bereikt is, zal alleen dit ticket-type de status uitverkocht krijgen.
Je hebt bijvoorbeeld een ticket type 'Early Bird' aangemaakt, dan kan je van dit type instellen om er maximaaal 10 te verkopen.
Let op: wanneer je een limiet instelt bij een tickettype, tellen de verkopen van deze tickets niet mee met het algemene evenement limiet. Staat het evenement limiet bijvoorbeeld op 50 en je hebt van een bepaald tickettype met een specifiek ticketlimiet er 10 verkocht. Dan kunnen er naast deze 10 tickets, nogsteeds 50 tickets van andere ticket types verkopcht worden.