Helaas niet de ervaring die ik verwacht had. Ik ben ecstatic dance gewend waarin je een reis voor jezelf maakt en in principe geen contact maakt met de ander. Dit vind ik heel prettig, want ik word uit mijn focus gehaald als andere mensen met mij willen dansen (met name van mannen schrik ik). Dit was hier dus niet het geval, de nadruk lag juist op samen zijn en contact maken. Hoewel je duidelijk je grens kon aangeven, voelde ik me niet op mijn gemak door de zeer expressieve mannen die aanwezig waren. Het voelde alsof ik op mijn hoede moest zijn om de andere aanwezigen het teken te geven dat ik geen contact wilde. Sommige dansers waren samen dusdanig met elkaar verbonden dat ik het onsmakelijk vond, dit leidde dan ook erg af. Helaas was de muziek ook niet consistent en er zat geen verhaal in; van een fraai intro, naar country line dance muziek, naar Afrikaanse trommels, naar techno, naar rustige piano enzovoorts. De locatie is prima, maar als je op straat staat hoor je de muziek en eventueel schreeuwende mensen heel goed en parkeren is lastig. De 'spaceholders' waren aardig en bedoelden het goed, maar ik vind het persoonlijk fijner als je even met rust gelaten wordt als je alleen gaat zitten. Al met al: helaas niks voor mij deze versie van estatic dance, ik ben dan ook eerder weg gegaan. Houd je van samen dansen en verbinding zoeken, dan ben je hier op je plek.
Lees meer
01 februari 2026 om 23:38