Ik heb onlangs deelgenomen aan de sessie, maar helaas is dit niet bevredigend verlopen. Vooraf heb ik twee mails gestuurd met vragen over de groepsgrootte, die onbeantwoord bleven. Bij aankomst bleek de groep erg groot (25-30 personen), wat ten koste ging van de tijd voor de feitelijke activatie door een zeer lang voorstelrondje en een uitgebreide demonstratie.
Wat mij echter het meest heeft geraakt, was het gebrek aan afstemming rondom fysieke grenzen. Na afloop werd er van ons verwacht dat we langdurig in een kring stonden met de armen om elkaar heen (vreemden), zonder dat er werd gevraagd of iedereen zich hier prettig bij voelde. Ook kreeg ik bij het weggaan een ongevraagde knuffel van Ingvild, de facilitator.
Juist in een setting waar energetisch en lichaamsgericht wordt gewerkt, is 'consent' en het respecteren van de persoonlijke ruimte cruciaal. Dat er daarnaast géén gehoor is gegeven aan de belofte om per mail contact op te nemen, maakt dat ik voor deze organisatie/facilitator niet meer zal kiezen.
Lees meer
07 april 2026 om 15:15